Moni asiakas ja kuski kokee, että taksiuudistus ajoi henkilökuljetusten kentän kivuliaaseen kaaokseen. Taksikortteihin tottuneille muutos oli erityisen iso, koska aiempi kulkemisen vapaus on poissa. Nyt kyydit pitää tilata aina etukäteen ja niitä alistetaan yhdistelylle.
Tehokas välityskeskus tuo laatua niin asiakkaille, kuskeille kuin hyvinvointialueillekin.
– Laatua on se, että auto tulee paikalle tilattuun aikaan, siinä on tarvittavat varusteet ja se pystyy ajamaan asiakkaan tarvitseman reitin. Nämä kaikki ovat olennaisia arvoja, kun täytyy päästä vaikka terveyskeskukseen lääkärille, IntoIT:n tuotepäällikkö Joonas Pylkkänen sanoo.
Toisaalta veronmaksajille ja hyvinvointialueille jopa kolmanneksen säästöt kuljetuskustannuksista on tavoittelemisen arvoinen summa.
– Lisäksi päästöt vähenevät, kun välityskeskus yhdistelee kyytejä tehokkaasti samoille alueille. Kuskeille tämä tietää vähemmän tyhjänä ajamista ja siirtymiä, Pylkkänen toteaa.
Taksiuudistus parantaa myös kansalaisten yhdenvertaisuuden toteutumista.
– Nyt harmonisoidaan omavastuuosuudet, jotka ovat vaihdelleet kuntien välillä. Euron ja neljän euron omavastuuosuudella on merkittävä ero. On oikeudenmukaisempaa, että omavastuu lasketaan kaikkialla julkisen liikenteen mukaan, myyntijohtaja Kari Savolainen jatkaa.
Movit nostaa välityskeskuksen tehoa ja laatua
IntoIT:llä oli Movit-järjestelmän kehityksen lähtökohtana mahdollisimman tehokkaiden ajoreittien luominen ja ajanhallinta.
– Aloitimme koulukuljetuksista ja nyt välityskeskukset käyttävät Movitia kaikenlaisten ajojen järjestämiseen. Myös Kela-kyyteihin, Pylkkänen kertoo.
– Välityskeskuksen ei tarvitse muuttaa omia prosessejaan vaan Movit sopeutuu niihin. Käyttöönotto ja integrointikin ovat nopeita, Savolainen korostaa.
Movit mahdollistaa välityskeskukselle uudenlaisen läpinäkyvyyden suhteessa sidosryhmiinsä. Ohjaajat näkevät, ovatko kuskit aikataulussa ja toisaalta, jos asiakas ei tarvitsekaan kyytiä, tieto siirtyy nopeasti ilman soittorumbaa.
– Movit vähentää ohjaajien manuaalista työtä reilusti. Muutosten hallinta on helppoa ja kehitämme koko ajan käytettävyyttä asiakkaidemme toiveiden mukaan, Savolainen sanoo.
Case Keskustaksi: ”Movit tuo meille kilpailuetua ja kannattavuutta”
Keskustaksilla oli aiemmin käytössä tanskalainen järjestelmä, mutta pari vuotta sitten yritys valitsi IntoIT:n ohjelmiston. Miksi?
– Movit on yksinkertaistanut välitystyötä ja saimme maksuliikenteen takaisin omiin käsiimme. Samalla kyytimäärät ja maksutavat ovat kasvaneet valtavasti, mutta henkilötyövuosia ei ole tarvittu lisää, Keskustaksin toimitusjohtaja Antti Ålander listaa.
Movitissa vakuutti kotimaisuuden lisäksi pitkälle viety automatiikka sekä järjestelmän kyky hoitaa välitys kokonaisuutena.
– Movit on kilpailukykyinen myös kuskeille, koska kustannus on aiempaa pienempi heillekin. Kehitystoiveemme on toteutettu ja reaktionopeus on ollut hyvä. Yhteydenpitokin on ollut helppoa meille nimetyn asiakkuuspäällikön kanssa, Ålander kertoo.
Kari [email protected] ja Joonas [email protected] vastaavat kysymyksiisi mielellään.
Miksi kannattaa valita 100 % kotimainen Movit?
• Helppokäyttöinen järjestelmä optimaaliseen reitittämiseen ja muutostenhallintaan.
• Järjestelmä sopeutuu käyttäjän omiin prosesseihin joustavasti.
• Käyttöönotto on nopeaa ja käyttäminen onnistuu mistä tahansa.
Haluatko tehostaa välityskeskuksesi toimintaa?
Löydät Movit-sovelluksen täältä